Motivationsbrist?

 
För mig handlar det sällan om att jag inte har motivation till att gå och träna, för mig handlar det mer om att få motivation till att ta ut mig det där lilla extra. Att gå till gymmet minst fyra gånger i veckan är en ren vana för mig och får jag inte till de där gyllene fyra passen så går jag upp i atomer. Men, det är ju inte alla som har fått in rutinen att gå till gymmet några gånger i veckan. Innan det blivit rutin kan det vara väldigt svårt att hitta motivationen till att resa sig från soffan och ta sig ut. Så här kommer fem tips på vägen!
 
  • Bestäm dig. Är du en sådan person som kan gå efter scheman och får gjort saker i kalendern, planera upp det då! 
  • Följ inspirerande konton på instagram. Där hänger vi ju ändå så ofta varje dag, varför inte då uttnytja det till något positivt? Följ någon som har de där snygga musklerna som du strävar efter eller den personen som bara genom att vara sig själv peppar dig till max!
  • Sätt upp delmål och belöna dig själv när du når dem! Tänk dock på att inte sätta upp för höga mål. Det måste vara realistiska mål för dig och din kropp. Alla är olika så du ska inte ha som mål att få någon annans mage som exempel. Det säger ju sig självt, det går inte. 
  • Skaffa en träningskompis! Själv är jag en sådan person som trivs bäst med att träna själv och vara koncentrerad. Blir lätt mer prat och mindre nytta när jag tränar med någon. Fast det gäller ju inte alla, så haffa tag i en kompis och kom igång tillsammans!
  • Sätt ihop en kickass playlist i mobilen, vad kan gå fel då? ;)
 

Kommentarer
Postat av: JUNITJEJ

Så bra tips!

Svar: Åh vad glad jag blir!
Matilda Johanson

2015-05-03 @ 18:13:00 - http://www.junitjejen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0