fast du inte lyssnar vet jag att du hör

 
Om 24 timmar så kan jag ligga i min egna säng. Om 24 timmar kan jag vara påväg hem. Om 24 timmar kan jag ligga i en säng på sjukhuset. Om 24 timmar kan mitt liv vara helt annorlunda. 
Ett dygn utspelas på ett viss antal timmar. Enligt solens rytm ligger det på 24 timmar, 1440 minuter, 864000 sekunder. Konstigt hur dessa sekunder ibland kan gå så långsamt men samtidigt så fort. Under ett solvarv har 300 barn dött av svält. Under samma varv har jag klagat på att jag ätit för dåligt att min mage inte klarar av det. 
Världen är väldigt vrickad. Vem vet, i morgon kanske du står och pratar med en främling som egentligen bor väldigt nära dig. I morgon kanske du hittar ett nytt jobb. I morgon kanske du eller någon i din närhet råkar illa ut. 
Världen är väldigt vrickad men om du gör rätt kan den även vara väldigt fin.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0