Sambal Oelek

 
En gluten- och laktosfri måltid som även är vegetarisk. Väldigt god med lite hetta från Sambal Oeleken! Förutom allt detta är den väldigt proteinrik för oss träningsfreak (och er som inte tränar för den delen också, alla måste få i sig protein). I denna fantastiska maträtt har jag:
 
Ett paket Zetas blandade bönor - Kidneybönor, stora vita bönor och kikärtor
Purjolök
Hackad spenat (jag använde fryst)
Grönsaksbuljong
Vatten
Laktosfri creme fraiche
Sambal Oelek
 
Till detta hade jag då bönpasta. Exakta mått på allting kan jag tyvärr inte skriva ut då jag själv bara slänger i grejer så det känns bra haha. Ta det dock försikigt med Sambal Oeleken om ni har svårt för stark mat! Den hettar till det rejält!
 
 

Kommentarer
Postat av: Happy

Ser gott ut!
Varför inte byta ut den laktosfria creme faichen till Oatlys Creme fraiche? Då blir det både laktos och mjölkproteinfritt och HELT vegetariskt :)

Svar: Helt enkelt för jag inte hade det hemma :)
Matilda Johanson

2015-05-01 @ 21:15:57 - http://veganisundsvall.blogg.se/
Postat av: ɑ n n i k ɑ

Mums!

2015-05-01 @ 21:47:58 - http://blogofphoto.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0